My Blog List

Despre antreprenoriat si alte lururi ce par imposibile

De curand discutam cu o prietena despre noile noastre job-uri. Ea s-a angajat de curand la un call center, iar eu colaborez cu mai multe firme lucrand ca freelancer pe net. Chiar inainte sa ma vad cu prietena mea am fost nevoita sa merg la un birou pentru a discuta una dintre aceste colaborari si ii povesteam despre secretara firmei care mi s-a parut foarte amabila. Prietena mea, care vrea foarte mult sa fie secretara, mi-a spus: “Da, imagineaza-ti cum va fi cand tu o sa fii ca patronul ala iar eu o sa fiu secretara ta!” cu un zambet larg pe fata. Am incremenit pur si simplu.

Cum era posibil sa spuna una ca asta? Este adevarat, si eu am avut niste standarde extrem de joase la un moment-dat privind locul de munca ideal. Idealurile mele la un moment-dat se invarteau undeva in zona de chelnerita, deci iti imaginezi ca nu era mare lucru de capul meu. Nu m-a socat neaparat alegerea ei in sine, ci faptul ca este o tanara educata careia chiar eu i-am explicat multe concepte ale dezvoltarii profesionale. Ideea este sa vrei mult si sa tintesti sus, iar daca obiectivul ei este sa devina secretara, nu are standardele nici pe departe destul de inalte. Chiar ma simteam oarecum prost la ideea ca eu as fi sefa ei pentru ca nu mi-as dori una ca asta. Normal, fiind prietena mea, imi doresc sa o vad atingand un nivel cat mai inalt!

Antreprenoriatul este ceva ce ii sperie pe multi si m-a speriat si pe mine. In alte cazuri, insa, este o meserie dispretuita pentru ca antreprenorul e vazut de unii ca “seful ala care nu vrea niciodata sa dea bonusuri de Craciun” sau “idiotul ala bogat care doar sta in birou toata ziua si cheltuie banii nostri de salariu.” Da, exista si astfel de idioti. Dar exista si antreprenori extraordinari de buni, atat in mediul lor de afaceri, cat si cu proprii angajati si clienti. De ce nu ai vrea sa fii bogat si fericit, pana la urma? Lasa-ti fricile deoparte. Viseaz, documenteaza-te, treci la actiune si atinge succesul. Acum!