My Blog List

Cata lipsa de respect pentru medici!

Vreau sa iti povestesc ceva foarte interesant, o poveste de viata pe care am auzit-o de curand si care m-a pus serios pe ganduri facandu-ma de asemenea sa-mi fie destul de mila. Recent, plimbandu-ma printr-un mall din Bucuresti, am fost rugata sa petrec o ora la un stand ca sa fiu coafata pentru promovarea produselor lor pentru par (avand parul verde, nu este de mirare de ce am fost aleasa pentru acest lucru!). In timp ce mi se realizau niste bucle superbe, am inceput sa fac conversatie cu hair stylist-ul care-mi aranja parul.

Tipa mi-a spus, pentur inceput, ca are undeva la 20 si ceva de ani si ca este pe cale de a termina medicina. Din start am admirat-o mult pentru ca imi dau seama si chiar am vazut in cazul altor persoane ce inseamna nu numai sa intri, ci sa te si mentii intr-o astfel de facultate. In fine, discutand, ea mi-a spus ca a acceptat acest job pe timpul verii pentru ca venitul pe care l-ar realiza ca si rezident nu i-ar acoperi cheltuielile lunare. Am ramas foarte surprinsa de cele auzite cu toate ca stiam ca medicii rezidenti in Romania nu sunt prea incurajati din punct de vedere financiar, ca sa zic asa. Mi-a spus ca ar avea un salariu de 8 milioane, lasand la o parte faptul ca o buna perioada de timp nici nu a reusit sa-si gaseasca de lucru. Aici am ramas cu adevarat stupefiata. Nu ma refer la faptul ca este un castig ridicol de mic, exista nenumarate job-uri in care muncesti extrem de mult fara sa castigi cine stie ce. Ma gandesc doar la cat de important este acest domeniu pentru societate si, de fapt, este chiar cel mai important! Ce conteaza mai mult decat sanatatea? Nimic! Daca moare o societate intreaga, banii si alte bogatii sunt complet irelevante.

Tot aceasta fata mi-a spus ca ea, lucrand la acel stand si fara pregatire profesionala necesara unui hair stylist castiga mai mult decat dublu fata de cat ar castiga pe postul de rezident. Imaginati-va. Privind lucrurile dintr-o perspectiva anume, totul este foarte gresit si oamenii par a uita ce este mai important in viata.