My Blog List

Jocuri

Prima data cind am intrat in biserica din sat, a fost la o denie. Nu stiam eu ce inseamna aceea, habar nu aveam, curiozitate era mare. Faptul ca usile bisericii erau deschise, spre deosebire de alte zile, a constituit un imbold si impreuna cu alti copiii, de aceeasi virsta, am intrat. Popa Vasile, cum auzise ca-l cheama, sedea in mijlocul bisericii linga o masa mare, acoperita cu un material lung si gros, din pinza.Un baiat mai infipt decit mine, care cunostea rosturile bisericesti, ne sopti ca trebuie sa trecem pe sub aer, adica pe sub masa aceea, si sa sarutam mina preotului. Am spus „ sarut mina, parinte” si ne-am ingramadit sub masa, unde ne-am apucat de hirjoneala, speriindu-ne unul pe altul, prin intuneric, pina cind popo Vasile ne scoase de acolo, de urechi, ne facu o sfestanie si ne trimise la scola, de unde fugisem. Asa a luat sfirsit prima mea intilnire cu Doamne-Doamne…