Cei mai multi dintre noi se gandesc sa-si infiinteze o afacere cu mult entuziasm si suntem foarte motivatii in a face un mare succes din ea. Insa o gramada dintre intreprinzatori se trezesc coplesiti foarte devreme, iar stabilirea prioritatilor in timpul lor pe care il petrec in business este foarte importanta. Noi de multe ori ne gasim pe noi insine alergand in jurul ideilor in cercuri, atingerea scopurilor finnd mult mai probabil decat am sperat initial. Privind inapoi la experientele altora, se pot identifica cateva chei de importante pentru succes.
1. Competente in zona de expertiza si experienta.
Trebuie sa recunoastem ca pentru a sti tot ceea ce este necesar pentro a anumta afacere trebuie sa se tina pasul cu cele mai noi idei, gandire si abordari. Acest lucru inseamna ca trebuie sa fi citit cele mai recente reviste, ziare si linii de informatii cu privire la zona respectiva profesionala sau de industrie. Avem nevoie sa fim angajati in cursuri de dezvoltare profesionala si formare profesionala. Cel mai important, trebuia sa avem aptitudinile necesare pentru a se comunica daca suntem intr-o zona in care suntem implicati in formarea si dezvoltarea altora. Putem obtine informatii foarte usor in zilele noastre, dar sa fim sim capabili sa facem aceasta relevant pentru viata noastra profesionala, altfel nu se va crea o diferenta in modul in care lucram, necesitand abilitati im implementarea lor.
Cei mai multi oameni de afaceri vor spune ca ei nu au timp sa faca acest lucru, dar este extrem de important in aceste vremuri de mari schimbari sa stam in prim-planul industriei in care activam.
2 . Aflarea abilitatilor de afaceri
Multi oameni deschid o afacere, deoarece acestiaa sunt pasionati de ceea ce fac si doresc sa aiba mai mult control asupra acesteia. A fi buni la ceea ce facem nu se traduce automat in conducerea unei afaceri de succes. Pentru a face acest lucru trebuie sa ne oferim cat mai mult timp pentru a lucra la afacerea noastra si a o dezvolta. Majoritatea fac acest lucru pe cont propriu; altii vor participa la instruire si ateliere de lucru - atat live cat si on-line. Aderarea la grupurile profesionale si industriale, de asemenea, ajuta pentru ca ideile sunt impartasite. Rezervarea timpului pentru a face munca concentrata pe marketing si promovare, planificare si implementare, printre alte sarcini de dezvoltare a afacerilor, este cruciala pentru succesul acestora.
3. Inovarea - a veni cu noi idei si abordari
Trebuie sa se intensifice efortul in afara zonelor proprii de confort si sa incerce lucruri noi - noi abordari in modul in care facem lucrurile, de exemplu. Acest lucru este vital mai ales in aceste vremuri dificile si, chiar mai important, trebuie sa fim intotdeauna cu gandirea inainte ideilor traditionale vehiculate in industria noastra. O industrie pe termen lung, cum ar fi productia de automobile, este pe cale de disparitie in unele tari. Intreprinderile care produc unele piese auto au vazut trendul venind si si-au diversificat afacerile lor cu ceva timp in urma, astfel incat acestea nu simt acum impactul pe deplin. Altii au pus capul in nisip si nu au facut nimic, iar acum sunt nevoiti sa inchida afacerile lor. A vedea tendintele din industria noastra si diversificarea inainte ca afacerea noastra sa devina irelevanta este esential.
4. Tabloul de ansamblu
Bazandu-ne pe ceea ce s-a spus mai sus, daca ramanem in sfera sau zona ingusta de experienta si expertiza putem suferi pe termen lung. In acest sat global in care traim acum, trebuie sa fim constienti de ceea ce se intampla in zona noastra profesionala sau de industrie pe plan global. Prin tehnologie putem construi o afacere la nivel inalt pornind de la o scara mica. Prin intermediul mass-mediei sociale, putem fi implicati si conectati cu oameni de peste tot in lume. Aceasta este o modalitate foarte importanta de a ramane in prima linie a tendintelor actuale si de gandire. Acesta ofera, de asemenea, oportunitati de a trece afacerile noastre dincolo de granite.
5. Structuri de sprijin bune
Acest lucru este absolut esential. A avea un partener care accepta ceea ce facem, ne va sprijini cu timpul sau, energie - si chiar finantele in stadii incipiente - este crucial. Avand curajul de a ne angaja personal atunci cand nu se simte ca avem bani, in loc de a incerca sa facem totul singuri, poate economisi mare parte din timp. Incepand cu un asistent personal sau o persoana specializata care sa faca toate lucrarile pe hartie astfel incat sa putem ajunge mai departe cu construirea de afaceri reale, poate face o diferenta imensa. Se poate construi o echipa de oameni de incredere de sprijin in jurul sefului - dezvoltatori web, graphic designeri, tehnicieni de calcul, oamenii de marketing – la care se poate apela pentru a sprijini initiativele sale. Cele mai multe dintre aceste activitati pot fi externalizate.
6. Dezvoltarea si mentinerea retelelor
Sunt oamenii pe care ii cunoastem si care ajuta, de asemenea, sa creasca si sa dezvolte afacerea, profilul si reputatia noastra. Prin urmare, este extrem de important sa se dezvolte si sa creasca aceste retele. Un networker angajat are credinta absoluta ca reteaua este valoarea sa neta. Avem nevoie sa fim selectivi cu privire la oamenii din retea pe care ii intalnim si construirea de relatii cu persoane care ne vor ajuta sa ne dezvoltam profesional, sa crestem afacerile si la care putem face o contributie pentru afacerile lor, de asemenea. Mentinerea acestor relatii este la fel de importanta.
7. Un plan de afaceri flexibil.
Stiind ce obiective avem pe termen scurt si lung pentru vietile noastre profesionale sau de afaceri va ajuta mult. Elaborarea pas cu pas a planurilor de actiune pentru a ajunge acolo este de foarte mare ajutor. Nu trebuie sa fie diagrame simple, ci mai degraba pagini cu detalii. Cum lumea se deplaseaza la viteza aceasta si lucrurile se schimba rapid, planurile noastre trebuie sa fie flexibili si trebuie sa fim extrem de agili si capabili de a face ajustarle necesare care se cer in aceste situatii, altfel vom fi lasati in urma si blocati in trecut.
8. Mentinerea fluxului de numerar.
Aceasta este cea mai mare provocare in orice afacere si care este, probabil, motivul pentru care am lasat acest lucru la sfarsit. Pe masura ce afacerea creste si cum este pus corect in aplicare planul de afaceri, aceasta devine mai putin o problema. Se poate falimenta o afacere daca problemele nu sunt gestionate in stadii incipiente. Notiunile de baza de consiliere, coaching sau mentoring pentru acest obicei de la inceput pot fi foarte utile.