My Blog List

De ziua copilului...cadoul „Aerienelor”

Am considerat ca ziua copilului este si ziua mea cu toate ca varsta biologica ma contrazice. Ca sa nu simt presiunea ei si sa nu ma aflu sub jugul scurgerii timpului mi-am facut cadou de ziua copilului o excursie in Grecia...la Meteora. M-am trezit la 5 dimineata si am plecat spre Meteore prin Thessaloniki (Salonic).

Salonic este al doilea oras ca marime din Grecia dupa Atena si are in jur de 1.100.000 locuitori. Thessaloniki este capitala Macedoniei, una dintre provinciile Greciei. Ghida cu care am fost ne-a spus povestea orasului care a fost construit prin 315i.H. de catre Cassandru, urmasul lui Alexandru Cel Bun. Pe traseu am trecut pe centura orasului, pe autostrada, pe langa Cosmos Shopping Center-cel mai mare centru comercial din Macedonia. In Grecia, centrele comerciale sunt construite in afara orasului deoarece nu mai exista spatii libere in nteriorul localitatii. Dupa un drum destul de lung am ajuns la Meteore. Acestea se mai numesc „Aerienele” sau „Cele din vazduh”. Aici am vizitat doar doua manastiri din cele sase ce pot fi vizitate in prezent. Mii de stanci, mari si mici formeaza o imagine minunata care iti taie respiratie. Imi era frica ca nu cumva fiecare gura de aer pe care o inspir sa nu deranjeze sau sa clinteasca imaginea aceea incremenita in timp. Calugarii au construit acele manastiri in decursul a peste 600 de ani, in varful acelor stanci folosind scripete, funii...prin alpinism liber. Ei nu au avut doar calitatea de calugari, slujitori ai credintei ci au avut si calitatea de alpinisti.

Aceasta excursie mi-a adus in suflet fericirea copilariei si a fost un cadou minunat pe care trebuia sa mi-l ofer si pe care nu-l voi uita niciodata. Si acum cand inchid ochii retraiesc amintirea „Aerienelor” cu mare drag si nostalgie.