My Blog List

Acasa

De curand am auzit o expresie care mi-a ramas in minte: “acasa este acolo unde te simti iubit”. Mi-a ramas in minte aceasta expresie pentru ca nu am fost total de acord cu ea. Mi s-a parut ca ii lipseste ceva. Faptul ca e o expresie incompleta, m-a facut sa ma gandesc la ce anume ar putea sa o intregeasca. Pentru mine “acasa” nu inseamna doar locul unde ma simt iubita.

“Acasa” este si locul unde ma simt in siguranta. “Acasa” este pentru mine sinonim cu iubirea, fericirea si linistea. “Acasa” este doar acolo unde sunt acceptata pentru ceea ce sunt. “ Acasa” este acolo unde nu exista egoism, unde nu exista individualism si invidie. “Acasa” este locul unde pot sa rasuflu usurata dupa o zi grea. “Acasa” este o alta dimensiune a existentei mele. “Acasa” gasesc toate persoanele pe care le iubesc si pe care le respect.. “Acasa” este totdeauna cald. “Acasa” gasesc tot ceea ce caut. “Acasa” nu este doar un simplu loc, acest loc este unul sfant, binecuvantat. De asemenea, “acasa” nu este o locatie, este o intreaga lume. “Acasa” invatam sa mancam, sa vorbim, sa privim lumea, sa iubim, sa zambim, sa ne cunoastem si este locul unde ne vom intoarce de fiecare data cu sufletul impacat. Trebuie sa fie extrem de triste si deznadajduite acele persoane care nu cunosc ce inseamna sa te “simti ca acasa”. Cred ca este un lucru teribil sa nu poti sa iti gasesti locul potrivit in lumea asta. Dar in acelasi timp, cred ca sunt putine persoanele care nu lupta sa isi faca propriul lor “acasa”, atunci cand nu il au.

Mai exista o expresie pe care mi-am amintit-o acum si care se refera la notiunea de “acasa”. “Nicaieri nu e ca acasa” este propozitia care poate sa intregeasca acest articol. Este adevarat: chiar cred ca “nicaieri nu este ca acasa”. Sunt absolut convinsa ca notiunea de “acasa” are diferite semnificatii pentru fiecare dintre noi, dar nici nu conteaza acest lucru atat timp cat stim exact unde este si ce reprezinta.