My Blog List

De ce este bun cinismul - cele mai bune 5 replici

Cinismul sau scoala cinica a fost o scoala filosofica greaca intemeiata in secolul V i.Hr. de Antistene, un discipol al lui Socrate. Termenul „cinism” provine de la numele locului de reuniune al discipolilor lui Antistene, gimnaziul Cynosargos. Numele, s-a mai interpretat ca fiind inrudit cu cuvantul grec κύων / kuôn, care semnifica „caine”, in amintirea lui Diogene, considerat un alt fondator al cinismului si caruia i se spunea „Cainele”, aluzie la modul sau de a trai. scoala cinica alaturi de scoala cirenaica de cea megarica si cea eritreica sunt cunoscute sub numele de ‘’Micii Socratici’’. Aceste scoli au fost formate de elevi ai lui Socrate si sunt strans legate de problema sofistica.

Cinismul s-a distins printr-o manifestare care a sfidat orice conventie sau norma sociala. Cinicul pledeaza pentru viata naturala, apropiata de animalitate si acuza normele sociale impuse conventional, prin urmare impotriva firii. Filosofii cinici erau preocupati de problemele etice. Considerau ca scopul vietii este fericirea iar ea nu putea fi atinsa decat prin virtute. Cinismul antic implica o practica ascetica a virtutii. Aristotel spune ca parerea cinicilor era urmatoarea: nu se poate spune decat „un singur lucru despre un lucru”. Antistene sustinea ca unui lucru nu i se poate atribui nici un epitet, nu putem afirma propozitia „omul este bun” ci doar „omul este om” si „bunatatea este buna”. Concluzia lui Antistene este ca exista doar individualul senzorial si nu concepte generale. In Metafizica, Aristotel se refera la simplicitatea teoriei lui Antistene, teorie din care rezulta ca aproape orice propozitie este adevarata iar definitia conceptului imposibila. Reprezentantii cinismului sunt: Antistene, Diogene, Crates, Hipparchia, Metrocle, Monimos si Onesicritos. scoala cinica a avut o perioada de inviorare in secolul I. Desigur aceasta mica incursiune in istorie nu ne ajuta atat de mult la faptul ca cinismul din ziua de azi este la fel de unic ca si sarcasmul. care sunt insa diferentele dintre ele si care sunt cele mai specifice expresii? Este oare cu adevarat un om cinic, un om sarcastic - mai inteligent fata de altul care nu detine aceste abilitati? iata ce spune un blog inteligent despre sarcasm:  
Asadar am trasat coordonatele sarcasmului si ale cinismului, cum insa il putem pune in aplicare?! E drept ca numai unii oameni sunt in stare de cinism deoarece necesita o anumita inteligenta si aroganta, iar aroganta nu o capeti din nimic, insa si mai putini oameni sunt apti de sarcasm. Iata in continuare cateva expresii celebre sarcastice/cinice care pun bazele culturii noastre: nu avem probleme cu libertatea de expresie, am inventat chiar si expresii noi! de drag ce-mi esti, te-as baga in san, dar nu-ncapi de urechi (epica) te uiti ca bou’n rapa Nu spune prostii mereu, ci doar cand deschide gura. Nu trebuie sa te compari cu nimeni... toti sunt mai buni. Inteleg ce vrei sa zici, desi e evident ca tu nu intelegi. Un om cu Iq-ul tau ar trebuie sa aiba si o voce mai scazuta. Nu stiu de ce, dar de fiecare data cand deschizi gura incepe un idiot sa vorbeasca. Ai terminat de vorbit sau mai trebuie sa dorm? Mi-ar fi placut sa fii la TV ca sa te inchid. Cand vorbesti cu mine - fa-o cu gura inchisa Daca te fac prost ar fi o insulta adresata oamenilor prosti. Mai iubesti natura, chiar dupa ce ti-a facut? Ai nevoie de licenta ca sa fii asa de urata? Orice fata are dreptul sa fii urata, dar tu abuzezi de acest drept. Hai spune-ne tot ce stii. O sa iti ia doar 10 secunde. Cred ca ai un creier ca si nou, avand in vedere ca nu l-ai folosit niciodata... Stiu ca nu esti prostul nimanui... dar cineva o sa te adopte odata si odata. Ieri, te-am admirat toata ziua, la zoo. Felicitari pentru noua ta prietena... pacat ca nu o place nimeni! De obicei e nebun, dar are si clipe de luciditate cand e doar idiot. Ai o voce frumoasa, de ce o irosesti vorbind? Suferi de boala aia de a te baga in treburile oamenilor. Cum de doi oameni asa de frumosi ca voi.... au un copil asa de urat? Intodeauna mi-am dorit sa am pe cineva la care sa tin, sa il iubesc, sa imi fie prieten...Dupa ce te-am intalnit pe tine m-am razgandit. Trebuie sa recunosc ca ai adus religia in viata mea... Pana nu te-am cunoscut nu credeam in Iad! Cum trec zilele si ma gandesc ce norocos sunt... pentru ca nu esti aici ca sa mi le ruinezi. Multumesc ca ai fost o parte din viata mea... nu stiam ce e o viata de caine pana sa te intalnesc pe tine. Inainte sa pleci, poate ai vrea sa iei cutiul din spatele meu... porbabil o sa mai ai nevoie de el. Arati foarte bine pentru varsta ta... zici ca ai fi in viata. Cand eram impreuna ai spus ca ti-ai da viata pentru mine, acum ca ne-am despartit cred ca e cazul sa te tii de promisiune. Suntem prieteni de mult timp... ce ai zice sa renuntam? Sunt asa de trist fara tine... parca ai fi aici. Felicitari pentru bebelus... inca nu ai aflat cine e tatal? Prietenii tai voiau sa faca ceva special de ziua ta... asa ca ne-am gandit sa te trimitem la culcare. 

Cine are un creier mic, o gura mare si o parere de care nu tine cont nimeni? TU! De ce intodeauna oamenii prostii au o gura mare? Sper sa nu faci copii, ar fi pacat sa infestezi lumea cu prostia ta. Nu imi multumi ca te-am insultat, a fost o placere. Te ratacesti mereu in ganduri... e un teritoriu necunoscut pentru tine. Nu ma supar ca vorbesti asa de mult, atata timp cat tu nu te superi ca eu nu te ascult. Nu vreau sa te fac maimuta. De ce sa imi asum eu meritul pentru ceea ce ti-ai facut singur? As vrea sa te insult, dar nu cred ca te-ai prinde. Daca ai fi de 2 ori mai destept ca acum, ai fi un mare idiot. Sunt impresionat, nu am intalnit niciodata o minte asa de mica, intr-un cap asa de mare. Acum stim de ce unele animale isi manca copiii. Scuza-ma, ma confuzi cu cineva caruia ii pasa de ce spui tu. Acum e un moment potrivit pentru a deveni o persoana disparuta. Nu esti asa de idiot precum vorbeste lumea, esti mult mai idiot.