Proprietarii de masini care isi doresc mult mai mult de la automobilele lor si vor sa faca o impresie deosebita cand scot masinile din garaje pot apela la tuningul auto. Cand facem referire la tuning auto ne gandim la cosmetizarea caroseriei, la cresterea performantelor motorului, adica la modificarea masinilor la interior si exterior, pentru obtinerea unui autoturism complet schimbat. Se va lucra la design exterior, interior, dotari electronice, toate realizandu-se cu piese tuning de calitate si adeseori foarte scumpe. In general se cumpara jante, kituri caroserie, instalatii audio-video, cip motor, teava esapament, pretul de pornire pentru un tuning adevarat fiind de cel putin 10.000 de euro.
Perioada in care se desfasoara tuningul poate incepe de la doua zile si se poate intinde pana la 30 de zile sau mai mult-la peste 30 de zile schimbarile percepute vor fi radicale, masina nu mai seamana cu cea de dinainte de tuning. Inainte de a se apuca de tuning, soferii cauta piese tuning si ateliere, service-uri care sa fie in stare sa realizeze toate operatiunile pe care si le doresc, apoi isi fac un buget si trec la treaba. Prima data se opereaza asupra exteriorului, se inlocuieste, infrumeseteaza caroseria, se verifica anumite componente externe si se inlocuiesc cu unele mai puternice, dupa care se trece la motor si la schimbarea lui cu unul mult mai puternic, insa adaptat cerintelor pe care le are respectiva masina. Tuningul nu inseamna obtinerea unei masini care va zbura ca vantul, ci realizarea unui prototip de masina care va impresiona si care va fi si un pic mai rapida decat initial.
Tuningul este destul de riscant, mai ales daca nu sunt calculate bine toate riscurile, astfel ca masina ar putea ajunge sa sfarseasca intr-un sant sau un pom pentru ca nu poate fi controlata. Cu toate astea, cei care apeleaza la acest tip de operatiuni complexe sunt din ce in ce mai multi si isi asuma orice risc numai sa arate masina mai bine.