My Blog List

La ce sa fiti atenti cand vreti sa luati panouri fotovoltaice pret?

Confortul costa. Asta e adevarul si nimeni nu il poate contrazice mai ales daca e vorba de sisteme de panouri fotovoltaice pret. Indiferent ce tip de panouri alegeti, ele pot ajunge sa coste sute sau mii de dolari, insa pretul mai mare nu garanteaza ca ati facut si cea mai buna tranzactie. In general, daca e sa ne ghidam dupa panouri fotovoltaice pret el ar fi definit de puterea sa si de dimensiunea fizica, calitatea materialelor din care e facut si de durabiliatea sa, certificatele de calitate. Conteaza foarte mult materialele din care sunt facute panourile solare fotovoltaice si tehnologia de asamblare.

Nivelurile de calitate pot fi impartite in trei categorii, dintre care prima cuprinde doar panourile fotovoltaice care au un proces de fabricare integrat pe verticala, adica producatorul controleaza fiecare etapa din productia lor-se foloseste siliciu de calitate. Urmatorul nivel tine de utilizarea muncii mecanizate si celei manuale in productie si investitia slaba in cercetarea sau dezvoltare. In a treia categorie intra cam toti asa-zisii producatori, cei care doar asambleaza panourile si atat-aici totul se bazeaza pe munca manuala. De acesti producatori e bine sa va feriti pentru ca au preturi mici la panouri fotovoltaice pret dar calitatea lasa de dorit. Alt element care va poate spune daca un panou solar e bun sau nu e coeficientul de temperatura, adica cat de mult influenteaza caldura si frigul eficienta celulelor panoului solar. E bine sa fiti atenti la notatiile de pe panouri si sa luati doar dupa ce va sfatuiti cu un specialist in privinta acestui criteriu.

Panourile de calitate trebuie sa fie eficiente si sa aiba o toleranta mare la caldura. Garantia oferita e iarasi importanta si asta pentru ca producatorii care au articole de calitate ofera pana la 25 de ani garantie. Nu in ultimul rand, trebuie sa studiem bine cine e producatorul si cat de corect este in procesul de fabricatie, daca are tehnologiile necesare, daca respecta normele de calitate.

Ce se ascunde de fapt in spatele unor promotii frigidere mult prea bune ca sa fie adevarate?

Reduceri. Iata un cuvant la care si femeile, si barbatii reactioneaza instant. Lasa orice au de facut si dau fuga spre vitrina si usa magazinului care anunta cu surle si trambite un discount mai ceva ca in basme. Reducerile nu sunt de multe ori chiar asa de mari, dar simpla idee ca un pret a scazut ii determina pe consumatori sa actioneze neobisnuit si sa doreasca sa cumpere ce poarta eticheta galbena cu respectivul discount.

Unele magazine ofera de exemplu promotii frigidere, dar au grija sa urce artificial preturile cu cateva zile inainte. Cu greu se gasesc promotii si reduceri cu adevarat uimitoare si care sa permita consumatorului sa mai cumpere si ceva din piata la intoarcerea de la magazin. Revenind la promotii frigidere, aici lucrurile nu stau chiar asa de simplu. In primul rand, orice reducere de pret ascunde clar si anumite lipsuri, defecte, existenta unui stoc prea mare, nevandut. La frigidere, este posibil ca discountul sa fie un fel inteligent de a vinde chiar si produsele mai slabe calitativ.

Ideea este ca daca ii dai consumatorului ceva redus cu pana la 30-50%, acesta nu prea mai tine cont de ce are sau ce n-are aparatul electrocasnic, e bun atata timp cat e redus. In al doilea rand, discounturile la frigidere nu sunt chiar asa de mari, pot fi de maxim 10-15%, hai 20%, dar doar la modelele foarte scumpe, care si asa nu prea se dau ca painea calda. Au existat de-a lungul timpului si promotii frigidere care chiar nu trebuiau pierdute-erau electrocasnice si la preturi cu 50-60% mai mici si modele de la branduri de renume.

Atentie insa si la producator atunci cand vreti sa luati ceva la oferta, pentru ca este stiut ca multi producatori mai slabi fac orice numai sa isi scoata investitia in produsele trimise pe rafturi spre vanzare. Nu in ultimul rand, frigiderele care au reduceri cam mari sunt si mai mici poate sau nu au anumite functii, consuma prea mult, asa ca achizitionarea lor nu e rentabila. E bine sa va feriti in general de ceea ce pare la prima vedere un „chilipir” pe care, culmea, chiar dvs. l-ati descoperit la timp. Nimic nu a scapat de filtrul agil al departamentului marketing si vanzari, asa ca mai bine va informati si apoi cumparati.

Promovarea online, ochii care nu se vad se uita!

Daca brandurile mari o fac, trebuie sa faci tu la fel

Nu stiu daca v-ati intrebat vreodata de ce brand-urile foarte cunoscute apeleaza din ce in ce mai des la servicii de promovare online. Care ar fi motivul pentru care ar mai trebui sa se faca cunoscuti? Pentru cine? Mai are nevoie Coca Cola, Heineken, Pepsi de promovare online. Si totusi, aceste brand-uri si multe altele apeleaza la servicii de promovare online. De ce? Raspunsul este simplu si l-am putea parafraza cu un proverb “ochii care nu se vad, se uita”.

Consumatorii sunt peste tot, iar un adevarat brand trebuie sa fie in permanenta in ochii si mintea acestora prin toate sursele de promovare existente. Promovarea online inseamna o strategie globala ce insumeaza mai multe activitati care au ca scop prezenta continua in constiinta utilizatorilor, convingerea acestora de calitatea serviciilor/produselor si, mai ales, convingerea de a te alege pe tine.

Comparativ cu metodele traditionale de marketing, online marketing-ul este mult mai avantajos si prezinta urmatoarele avantaje:
– audienta targetata
– promovare rapida a unui serviciu sau produs
– costuri mai mici decat in marketing-ul traditional
– promovarea permanenta: zi si noapte
– posibilitatea urmaririi rezultatelor campaniilor
– posibilitatea modificarii/actualizarii informatiilor
– mesaje personalizate fara costuri suplimentare
– audienta cat mai mare

In concluzie online marketing-ul inseamna promovare rapida si ieftina!

Fiecare strategie de promovare online se poate concretiza intr-o campanie SEO (optimizare ogranica pentru motoarele de cautare), campanie AdWords (publicitate prin link-uri sponsorizate) sau campanii de promovare online pe retelele de socializare (Facebook, Google+, Twitter etc.). In functie de obiectivele si rapiditatea rezultatelor, de timpul si bugetul pe care doriti sa-l investiti veti putea, cu siguranta, sa faceti cea mai buna alegere.

Folosind aceste metode de promovare on-line, companiile isi ating obiectivele vizate: cresterea notorietatii brandului/afacerii, atragerea de potentiali clienti, cresterea numarului de vanzari, cresterea traficului targetat, o rata de conversie ridicata, etc.

Masina de facut paine

Titulatura aceasta pompoasa mi-a atras atentia pe rafturile unui magazin. Ceea ce trebuia sa arate ca o masina (de facut piine!) era un vas din plastic oval, cu niste butoane si un ochi transparent. In sinea mea mi-am zis ca, probabil, asa o fi aratind o asemenea masina, despre care citisem adevarate epopei. M-am codit mult pina s-o cumpar, dar am cumparat-o. Cum am ajuns acasa am dezambalat-o, am gasit o cartulie de retete si una cu instructiuni de folosire, niste ustensile pentru lucru, plus un pliculet cu drojdie ( din partea firmei!). Dupa ce m-am instruit sumar, m-am gindit s-o pun la treaba, ceea ce am si facut. Aveam toate ingredientele procurate ( cu mult timp inainte!), trebuia doar sa le introduc pe rind, intr-o anumita ordine, respectind proportiile. N-a fost deloc greu. Am programat utilajul ( asa cu scria in instructiuni! ), apoi am desfacut o sticla de vin ca sa sarbatoresc prima piine facuta de mine acasa ( si ca sa mai treaca timpul!). Masina isi facuse, intre timp, treaba ( in legea ei!), framintase, intinsese aluatul in tava si incepuse sa-l coaca. Toata treaba durase vreo trei ore, timp in care ( n-am stat degeaba!!) mi-am facut vreo trei cafele si am mai desfacut doua sticle. La capatului programului masinii eram si eu terminat. Imi mai amintesc doar ca am scos piinea din tava ( mirosea bestial!) si am rupt-o in doua. Din clipa aceea insa nu-mi mai amintesc nimic. Nici astazi ( dupa atitia ani! ) nu stiu exact ce s-a intimplat in seara aceea cu prima mea piine, fiindca a doua zi n-am mai gasit-o ( nici in masina, nici pe linga ea!). Probabil ca o mincasem!

Cum se face un reportaj in direct la radio

Reportajul in direct este un mare atuu in media si cu siguranta nu sunt multi acei jurnalisti care il pot face. Indiferent ca vorbim despre posturile de radio nationale sau ca vorbim despre un post local de exemplu radio Alba online, calitatea care se cere cat si nivelul de experienta, sunt similare.

Noua - ca si simpli privitori sau ascultatori - ni se pare simplu ceea ce se intampla in media insa cu siguranta lucrurile stau cu totul altfel, deoarece este destul de complicat sa realizezi un reportaj, mai ales unul in direct. De regula, acesta nu are inserturi sonore (desi exista situatii in care reporterul foloseste inserturi - transmise prin conectarea aparatului de inregistrat la telefon, prin circuite de transmisie sau prin trimiterea inserturilor in redactie inainte de momentul intrarii in direct, - sau intervieveaza persoane indirect). Reportajul in direct presupune o mare putere de concentrare si rapiditate in obtinerea informatiilor, asumarea de catre reporter a deciziilor de difuzare si ierarhizare a informatiilor (redactorii sefi nu sunt cu jurnalistul pe teren pentru a „viza” reportajul). Descrierea atmosferei are un rol foarte important in reportaj, acesta este unul dintre motivele principale pentru care se trimite un reporter la fata locului. De cele mai multe ori, reportajul in direct nu are script. Reporterul nu are suficient timp sa scrie ceea ce urmeaza sa spuna, asa ca trebuie sa fie atent la logica si coerenta exprimarii, sa fie spontan, pregatit sa raspunda oricaror intrebari din studio.

Atunci cand reporterul apuca totusi sa isi noteze ceea ce va spune, textul trebuie sa fie mult mai dinamic decat in cazul reportajelor inregistrate, iar reporterul va trebui sa incerce sa nu citeasca mot à mot, sa nu fie dependent de text. Reportajul in direct presupune o mare putere de adaptare a reporterului la orice situatie care ar putea sa se iveasca in timpul transmisiei si o atentie distributiva.

Cata lipsa de respect pentru medici!

Vreau sa iti povestesc ceva foarte interesant, o poveste de viata pe care am auzit-o de curand si care m-a pus serios pe ganduri facandu-ma de asemenea sa-mi fie destul de mila. Recent, plimbandu-ma printr-un mall din Bucuresti, am fost rugata sa petrec o ora la un stand ca sa fiu coafata pentru promovarea produselor lor pentru par (avand parul verde, nu este de mirare de ce am fost aleasa pentru acest lucru!). In timp ce mi se realizau niste bucle superbe, am inceput sa fac conversatie cu hair stylist-ul care-mi aranja parul.

Tipa mi-a spus, pentur inceput, ca are undeva la 20 si ceva de ani si ca este pe cale de a termina medicina. Din start am admirat-o mult pentru ca imi dau seama si chiar am vazut in cazul altor persoane ce inseamna nu numai sa intri, ci sa te si mentii intr-o astfel de facultate. In fine, discutand, ea mi-a spus ca a acceptat acest job pe timpul verii pentru ca venitul pe care l-ar realiza ca si rezident nu i-ar acoperi cheltuielile lunare. Am ramas foarte surprinsa de cele auzite cu toate ca stiam ca medicii rezidenti in Romania nu sunt prea incurajati din punct de vedere financiar, ca sa zic asa. Mi-a spus ca ar avea un salariu de 8 milioane, lasand la o parte faptul ca o buna perioada de timp nici nu a reusit sa-si gaseasca de lucru. Aici am ramas cu adevarat stupefiata. Nu ma refer la faptul ca este un castig ridicol de mic, exista nenumarate job-uri in care muncesti extrem de mult fara sa castigi cine stie ce. Ma gandesc doar la cat de important este acest domeniu pentru societate si, de fapt, este chiar cel mai important! Ce conteaza mai mult decat sanatatea? Nimic! Daca moare o societate intreaga, banii si alte bogatii sunt complet irelevante.

Tot aceasta fata mi-a spus ca ea, lucrand la acel stand si fara pregatire profesionala necesara unui hair stylist castiga mai mult decat dublu fata de cat ar castiga pe postul de rezident. Imaginati-va. Privind lucrurile dintr-o perspectiva anume, totul este foarte gresit si oamenii par a uita ce este mai important in viata.

Cumparaturi de produse second hand, acum si online

Pentru o mare parte din oameni, cumparaturile sunt o adevarata povara. Indiferent daca sunt in cautare de un produs anume sau pur si simplu isi doresc sa achizitioneze diverse produse dintr-o categorie anume, gasirea celui ideal este un proces ce consuma mult timp liber. In cazul celor care viseaza la un articol vestimentar unic, spre exemplu, lucrurile devin cu atat mai complicate. Totusi, cu ajutorul unui website ce contine produse second hand, tu poti evita toate aceste inconveniente.

Pentru inceput, singurul lucru de care ai nevoie este o conexiune la internet. Apoi, poti accesa acest magazin ce iti pune la dispozitie mii de produse in doar cateva secunde cu ajutorul unui dispozitiv electronic, cum ar fi laptop-ul sau smartphone-ul personal. Cu doar cateva click-uri, poti ajunge la categoria de produse dorita si apoi ai optiunea de a mentiona specificatiile, modelul sau alte detalii legate de ce vrei. Astfel, rezultatele cautarii tale vor reprezenta numai tipul de produse de care chiar esti interesat, ajutandu-te sa economisesti timp. Pe langa aceste beneficii majore, un magazin online second hand te ajuta sa faci si economii financiare din multiple puncte de vedere. Majoritatea oamenilor care evita astfel de magazine o face deoarece acestia au impresia ca nu vor gasi produse la o calitate mai inalta. Cu doar cateva click-uri, ai ocazia de a descoperi o multitudine de articole vestimentare, masini, produse electronice sau alte obiecte pe care ti le doresti la o calitate superioara – si la un pret mult mai avantajos decat cel din magazinele fizice.

Progresul tehnologiei ne ajuta mai mult ca niciodata sa obtinem ceea ce ne dorim intr-un mod simplu si rapid, iar tu poti profita de acest lucru chiar si cand vine vorba de cumparaturi. Prin utilizarea unui website ce ofera anunturi second hand, vei avea produsul preferat livrat chiar la tine acasa fara a fi nevoie sa mai piezi timpul cautandu-l si transportandu-l catre locuinta.

Despre antreprenoriat si alte lururi ce par imposibile

De curand discutam cu o prietena despre noile noastre job-uri. Ea s-a angajat de curand la un call center, iar eu colaborez cu mai multe firme lucrand ca freelancer pe net. Chiar inainte sa ma vad cu prietena mea am fost nevoita sa merg la un birou pentru a discuta una dintre aceste colaborari si ii povesteam despre secretara firmei care mi s-a parut foarte amabila. Prietena mea, care vrea foarte mult sa fie secretara, mi-a spus: “Da, imagineaza-ti cum va fi cand tu o sa fii ca patronul ala iar eu o sa fiu secretara ta!” cu un zambet larg pe fata. Am incremenit pur si simplu.

Cum era posibil sa spuna una ca asta? Este adevarat, si eu am avut niste standarde extrem de joase la un moment-dat privind locul de munca ideal. Idealurile mele la un moment-dat se invarteau undeva in zona de chelnerita, deci iti imaginezi ca nu era mare lucru de capul meu. Nu m-a socat neaparat alegerea ei in sine, ci faptul ca este o tanara educata careia chiar eu i-am explicat multe concepte ale dezvoltarii profesionale. Ideea este sa vrei mult si sa tintesti sus, iar daca obiectivul ei este sa devina secretara, nu are standardele nici pe departe destul de inalte. Chiar ma simteam oarecum prost la ideea ca eu as fi sefa ei pentru ca nu mi-as dori una ca asta. Normal, fiind prietena mea, imi doresc sa o vad atingand un nivel cat mai inalt!

Antreprenoriatul este ceva ce ii sperie pe multi si m-a speriat si pe mine. In alte cazuri, insa, este o meserie dispretuita pentru ca antreprenorul e vazut de unii ca “seful ala care nu vrea niciodata sa dea bonusuri de Craciun” sau “idiotul ala bogat care doar sta in birou toata ziua si cheltuie banii nostri de salariu.” Da, exista si astfel de idioti. Dar exista si antreprenori extraordinari de buni, atat in mediul lor de afaceri, cat si cu proprii angajati si clienti. De ce nu ai vrea sa fii bogat si fericit, pana la urma? Lasa-ti fricile deoparte. Viseaz, documenteaza-te, treci la actiune si atinge succesul. Acum!